SC PUNCT ADVERTISING

- Istoricul si evolutia activitatilor societatii -

            SC PUNCT ADVERTISING SRL se afla in judetul Ialomita, municipiul Slobozia, cu sediul social in str. Cuza Voda nr. 13,  bl. 15, sc. A, ap. 15, cu doua puncte de lucru: hala  productie pentru constructii metalice situata pe soseaua Bucuresti-Constanta la km 4 de cca 200 mp, pe un teren de cca 800 mp si un atelier de 80 mp destinat productiei publicitare, situat in Casa de Cultura, parter, pe bd. Chimiei nr. 6.

Societatea fost infiintata in luna septembrie 2003 cu un personal format din doi angajati si are ca obiect principal de activitate productia in domeniul publicitatii outdoor si indoor, iar obiectul secundar de activitate este confectionarea structurilor metalice si elemente ale structurilor metalice (grinzi, stalpi, ferme). Serviciile oferite pietei acopera o gama completa, de la firme luminoase de mari dimensiuni, copertine, structuri metalice pentru terase, suprastructuri metalice pentru camioane, pana la obiecte promotionale.

Activitatea initiala s-a axat pe productia publicitara de mici dimensiuni, tinand cont de numarul redus de angajati si de utilaje. Printre prdusele firmei, la inceputul activitatii se pot enumera: casete luminoase, inscriptionari cu autocolant, panouri publicitare de interior si exterior, amenajare expozitii, inscriptionari diverse – autoturisme, microbuze, camioane, vitrine, fatade, mobilier, decoratiuni interioaresemne de circulatie, etc.

Pe parcursul timpului au fost achizitionate o serie de echipamente si utilaje care au permis cresterea calitatii, diversificarea activitatii, precum si marirea numarului de angajati (in acest moment firma are un numar de 9 angajati). In anul 2008 firma a achizitionat o hala de productie in municipiul Slobozia, ceea ce a permis, pe langa extinderea ca volum a productiei, diversificarea produselor oferite clientilor, in special pe segmentul de confectii metalice de mari dimensiuni, acoperind astfel intregul ciclu de productie al unui produs publicitar, incepand cu conceptia grafica (executarea unor schite-proiecte cu titlu de propunere), achizitionarea de materii prime (teava, poliplan, autocolant, cerneala), prelucrarea-transformarea (taiere, indoire, rouluire, sudare, vopsire, printare), asamblare si terminand cu montajul. In acelasi spatiu au fost montat un router (folosit pentru decupaje in metal, plastic, lemn) si un utilaj folosit la rouluirea profilelor metalice, achizitionate printr-un Program destinat IMM-urilor, care a avut si o componenta de credit bancar prin BRD-GSG( 20%).

Activitatea societăţii acopera o gama variata de produse si servicii oferite atat clientilor contractuali cat si celor ocazionali; in momentul de fata, clientii persoane juridice au ponderea cea mai  mare, dar si segmentul de persoane fizice a inceput in ultima vreme sa cunoasca o crestere.

Experienta acumulata in decursul anilor, precum si notorietatea firmei au propulsat-o pe locul de leader zonal pe piata de profil. Renumele firmei este completat atat de creativitatea, cat si de stabilitatea colectivului, 5 dintre angajati avand intre 4 si 6 ani vechime in cadrul echipei.

Zona de distributie a produselor SC Punct Advertising este regionala si cuprinde judetele limitrofe: Ialomita, Calarasi, Buzau, Giurgiu,Teleorman (contract cu Coca Cola de 4 ani si Inbev de 3 ani). La inceput contractul cu Coca Cola a cuprins judetul Ialomita, iar cel cu Inbev – judetul Calarasi. Ulterior, datorita calitatii produselor noastre cat si a unei dezvoltari sustinute (cresterea nr. de angajati si achizitia de utilaje) aria in care ne desfasuram activitatea a crescut pana la dimensiunea aratata anterior, perspectivele fiind in continuare  in crestere, mai ales in cazul Inbev. Nu exista bariere de intrare pe piata. Teoretic, in acest moment, dezvoltarea pietei (prin extinderea sa) este conditionata doar de distanta la care se afla eventualele noi locatii. Restul considerentelor de accedere pe noi piete este in totalitate satisfacut de calitatea si versatilitatea firmei.

Ţinta de piaţa este largirea ariei de distributie a produselor. In viitorul apropiat intentionam sa largim contractul cu Inbev (propunerea acestora avand deja elemente de concretizare) in judetul Prahova si 2 sectoare ale Capitalei. Piaţa nu este sezonieră. Cele doua contracte cu Coca Cola si Inbev Romania asigura firmei o constanta (chiar crestere) in ceea ce priveste volumul de lucrari efectuate.

De la infiintare, firma a cunoscut an de an o dublare a cifrei de afaceri de la 40 000 lei in 2003 la 600 000  in 2007 iar in 2008 cifra de afaceri a fost de 868 000 si un profit de cca. 160 000 lei.

Oportunitatea investitiilor propuse prin proiectul de fata deschide perspective de dezvoltare pe un fond al slabei concurente, dar si pe baza vechimii contractelor cu cei doi mari clienti – CCHBC si INBEV. Statutul firmei Punct Advertising in baza de clienti ai acestor firme este unul foarte bun, ceea ce a dus la propunerea de extindere a serviciilor oferite pentru judetul Prahova si pentru Bucuresti, venita din partea directorului de vanzari din zona mentionata.

Piata la care ne adresam fiind interna, constrangerile externe nu afecteaza activitatea firmei. Exceptand situatia economico-financiara existenta in aceasta perioada, consideram ca activitatea  noastra nu are amenintari care sa fie notabile.

La momentul actual, firma este pe departe cea mai utilata dintre competitorii de pe piata locala/regionala. Dintre utilajele  folosite in ciclul de productie, mentionam:

  • printer solvent 3,2 m outdoor, pentru hartie si poliplan
  • printer foto 1,1 m indoor
  • cutter – plotter pentru autocolant
  • gravor mecanic format A4
  • robot de lipit poliplan – 2 buc
  • tampograf automat 2 culori
  • presa de termotransfer (sepci si tricouri)
  • utilaj de debitare computerizat pentru tabla, lemn, plastic
  • utilaj de gravura pentru metal si pentru diverse suprafete
  • ruluitor pentru profile metalice
  • fierastrau stationar
  • aparate de sudura de tip invertor
  • instrument de sudura bolturi
  • polizoare unghiulare
  • masini electrice de gaurit
  • generator electric de 5 kw
  • ciocan demolator
  • rotopercutor
  • compresor aer
  • camioneta cu platforma de 4,2 m si 7 locuri.

In ceea ce priveste utilarea cu hardware si software, mentionam ca firma dispune de 4 calculatoare cu licente ale sistemului de operare precum si doua licente pentru programe de proiectare si grafica – COREL DRAW X3.

Toata tehnologia de care dispune firma nu are o vechime mai mare de 2 ani in cazul utilajelor si de 1 an in cazul hardware.

Firma a beneficiat de un program de finantare AFN pentru achizitia de utilaje necesare ridicarii nivelului tehnologic pentru desfasurarea activitatii corespunzatoare codului CAEN 2511: – instalatie sudare bolturi, gravator mecanic, masina de ruluit, ciocan demolator, generator electric, rotopercutor, fierastrau stationar. In viitor, firma intentioneaza sa mai acceseze fonduri destinate    microintreprinderilor, pentru completarea bazei de utilaje si tehnologie necesare confectiilor metalice si structuri ale  confectiilor metalice.

Preturile negociate cu principalii beneficiari sunt, in euro iar majoritatea celorlalte materiale (consumabile, service utilaje, etc.) sunt raportate tot la cursul euro/leu. Termenele de plata si incasare sunt relativ echilibrate, astfel incat influenta cursului valutar este diminuata.

Procesele de executie a lucrarilor in cadrul societatii noastre sunt planificate si se realizeaza in conditii controlate asa incat sa se asigure conformitatea lucrarilor cu cerintele. Planificarea proceselor de executie a lucrarilor se face in functie de situatia comenzilor/contractelor in lucru, predarea amplasamentului, termenele de finalizare prevazute in contract, situatia stocurilor de materiale si disponibilitatea fortei de munca.

Productia are ca etape (dupa conceptia proiectului) debitarea, imbinarea, finisarea si vopsirea. Livrarea se face in majoritatea cazurilor de catre firma, cu camioneta proprietate. Montajul este inclus in general in pretul negociat cu clientii. Termenele de incasare variaza de la 10 zile pana la 60 de zile.    La achizitionarea materialelor, firma are un termen de 90 zile.

Dimensiunea clientilor fiind dominata de doi mari beneficiari putem afirma ca atributul de « concentrat » se potriveste unei descrieri fidele a clientilor firmei. Firma are in proprietate doua panouri stradale aflate in zonele cele mai circulate din oras. Prin intermediul acestora, la care se adauga bannere publicitare in localitati si reclame radio (Kiss FM Slobozia), se urmareste promovarea activitatii firmei si sporirea interesului altor potentiali beneficiari in ceea ce priveste produsele si serviciile oferite de catre SC Punct Advertising Slobozia.